مخاطب شناسی شرط لازم در تبلیغ

اگر میخواهید[شما طلاب] تبلیغِ خوب بکنید، از قبل مخاطب خودتان را انتخاب کنید. میخواهید با جوانها حرف بزنید؛ خیلی خوب، اگر مخاطب خودتان را انتخاب کردید – که جوانها هستند – باید بدانید سؤال او چیست.
یک طلبه‌ای بود، مشهد درس ما میآمد؛ بعد مدتی بود، نبود؛ او را توی درس نمیدیدم. بعد از مدتی او را دیدم، گفتم کجا بودی؟ گفت فلان جا – یکی از شهرهای دور استان خراسان – مشغول تبلیغ بودم. گفتم خب، بالاخره چی؟ گفت به نتیجه‌ای که رسیدم، این است که من هیچی برای این مردم یاد نگرفتم. گفت من هرچه بلدم، به درد اینها نمیخورد! خب، این مخاطب‌نشناسی است. مخاطب را باید شناخت؛ روستائی، شهری، تحصیلکرده.

۱۳۹۰/۰۷/۲۰
بیانات در جمع روحانیون شیعه و اهل سنت کرمانشاه‌

با گزارش روابط عمومی مدرسه زبان و فرهنگ کره، دوره مقدماتی مخاطب شناسی به زودی در این مدرسه برگزار خواهد گردید. علاقه مندان می توانند جهت اطلاعات بیشتر و ثبت نام از طریق ادمین کانال و پیج مدرسه اقدام فرمایند.