بررسي ديپلماسي کره جنوبي در استقبال مردم ايران از فرهنگ و کالاي کره

چکیده

بنا بر اعلام آمار رسمی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزي تهران، در آمار کل واردات جمهوري اسلامی ایران در سـال 1380 ، کشور کره جنوبی با نام رسمی »جمهوري کره«، در بین 10 کشور نخست این فهرست جاي دارد و جایگاه ششم را به خـود اختصـاص داده است؛ این در حالی است که در آمار کل واردات سال 1391 ج.ا.ایران، کره جنوبی در رتبه سوم قرار گرفته است .
بر اساس آمار به دست آمده، این افزایش حجم واردات و اختصاص سهم بازار ایران به شرکت هاي کره اي، نشان از اتخاذ سیاست هـا و برنامه ریزي هاي اقتصادي همه جانبه کره جنوبی در میان مدت و بلندمـدت را در ایـران دارد کـه مـی تـوان از زوایـاي مختلفـی آن هـا را بررســـی کـــرد .ایـــن مقالـــه بـــا اســـتفاده از روش اســـنادي کتابخانـــه اي و بـــا اســـتفاده از آمـــار و اطلاعـــات معتبـــر از مبـــادي رسمی سعی دارد تا دیپلماسی کره جنوبی را در استقبال مردم ایران از فرهنگ و کالاهاي کره اي بررسی نماید.

دانلود مقاله

نوشتهٔ قبلی
چه شد که کره جنوبی توانست فرهنگش را به همه جهان صادر کند؟ بازی مرکب کره‌ای‌ها برای نفوذ فرهنگی
نوشتهٔ بعدی
موج کره ای در ایران: انگیزه ها و آثار اقبال به فرهنگ عامه پسند کره ای در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up