روز تجارت در کره جنوبی

پنجم دسامبر در اقتصاد کره جنوبی روز بسیار مهمی است .۵۸ سال پیش در چنین روزی زمانی که بنیانگذار کره نوین سرهنگ‌ پارک چونگ هی اعلان کرد اقتصاد و معیشت مردم مهمترین موضوع برای کره ویران شده از جنگ و هرج و مرج سیاسی می باشد برنامه ریزی حاکمیتی برای انتخاب درست و قرار گرفتن ریل کشور بر مبنای رشد و توسعه اقتصادی با محوریت صادرات محصول کره ای شکل گرفت .

بسیاری هرگز باور نمی کردند کره فقیر و برخواسته از جنگ خانمان سوز دو کره با ۳ میلیون کشته زحمی و مفقودالاثر ونابودی کاملا زیر ساختهای کشور بتواند بعد از ۵۸ سال به دهمین اقتصاد جهان تبدیل شود .درپنجم دسامبر سال ۱۹۶۴ روزی تحت عنوان روز صادرات نام گذاری شد و کره ای ها اولین جشن صادراتی خود که به رقم ۱۰۰ میلیون دلار رسیده بود بر پا کردند.

بهر حال بسیج کشور در جهت محقق کردن سیاست‌های درست صادراتی و تلاش بی وقفه دولت و مردم ادامه یافت ودر سال ۲۰۱۱ هدف گذاری آرمانی برای رسیدن به حجم صادرات و واردات به رقم شگفت انگیز هزار میلیارد دلار طراحی شد و نام این روز به روز تجارت تغییر کرد .حال با گذشت ۵۸سال کره حجم روابط تجاری خود را به هزار میلیارد دلار رساند و این رقم امسال محقق شد. رقمی که کره جنوبی را از یک کشور عقب افتاده به دهمین اقتصاد جهان تبدیل نمود .حالا کر ه ایها در نظر دارند این جایگاه را در سال ۲۰۲۵ به چهارمین صادرکننده جهان با رقمی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد دلار صادرات برساند . که در صورت تحقق آنان موقعیت این کشور در سطح بین المللی بسیار تقویت خواهد شد.

 

مدرسه زبان و فرهنگ کره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up