استاد حیدری- هاتف شرق

نباید نسبت به تأثیرپذیری نسل جدید از فرهنگ کره‌ای غافل شویم

🔘سردبیر فصلنامه مطالعات راهبردی کره جنوبی:
▪️نباید نسبت به تأثیرپذیری نسل جدید از فرهنگ کره ای غافل شویم

▫️سردبیر فصلنامه مطالعات راهبردی کره جنوبی تصریح کرد: به هیچ وجه نباید از بحث تأثیرپذیری نسل جدید از فرهنگ و سلبریتی های کره جنوبی غفلت کنیم.

▪️خانم حیدری طی سخنانی در نشست «بررسی ابعاد فرهنگی و اجتماعی سفر داود کیم، خواننده و سلبریتی کره ای به ایران» که به همت انجمن سواد رسانه طلاب و همکاری مؤسسه بین المللی هاتف شرق برگزار شد، با بیان این که در دنیای امروز فعالیت سلبریتی ها در عرصه رسانه، فرهنگ سازی خاص خود را نیز به همراه داشته است، اظهار داشت: واقعیت امر آن است که در سال های اخیر میزان استقبال و تأثیرپذیری از موج کره ای به خصوص در میان نسل جدید رو به افزایش بوده و این مساله ای نیست که بخواهیم به راحتی از کنارش عبور کرده و نسبت به آن حساسیت لازم را نداشته باشیم.

▫️وی افزود: در همین قضیه سفر “داود کیم” به ایران، برخی مسایل و حواشی ایجاد شده ریشه در بی سوادی رسانه ای و عملکرد نادرست برخی مدیران فرهنگی ما داشته و حال آنکه باید تأکید کرد همین سفر و حضور فرد یادشده، توأم با شکل گیری آسیب های فرهنگی و اجتماعی برای جامعه ما بوده است.

▪️وی همچنین گفت: سفر این خواننده و سلبریتی کره ای که در فضای مجازی نیز به شدت فعال است خواسته یا ناخواسته باعث آشناتر شدن نسل جوان با “کِی پاپ کره ای” شده و این در حالی است که بخشی از نوجوانان متمایل به طیف مذهبی جامعه ما چندان با این موضوع آشنا نبوده اند.

▫️سردبیر فصلنامه مطالعات راهبردی کره جنوبی ادامه داد: از سوی دیگر باید توجه داشت که کشور ما به شدت مستعد پذیرش و تأثیرپذیری از فرهنگ کره ای است با این توضیح که اساساً فرهنگ کره ای یک فرهنگ التقاطی است و آن ها عملاً در زمین آمریکا و متناسب با اهداف فرهنگ آمریکایی به ایفای نقش می پردازند.

▪️وی بیان داشت: در روزهای پس از سفر داود کیم به کشورمان عده ای در داخل مدعی شدند که حضور او در ایران باعث ترویج مسایل دینی و شیعی شده و حال آن که دست کم این انتظار می رفت که وقتی کیم به قم و مشهد سفر می کند، تا حدی مروج فرهنگ اهل بیت(ع) باشد و حال آن که نامبرده گویا بیشتر دغدغه گردشگری و جذب مخاطب را داشته است.

▫️حیدری با اشاره به استقبال بسیار زیاد از سریال ها و فیلم های کره ای در سال های اخیر از سوی خانواده ها و نسل جوان ایرانی افزود: در هر صورت باید بدانیم که طیفی از نسل جدید کشور ما به شدت تحت تأثیر فرهنگ، موسیقی و سلبریتی های کره جنوبی است و بعضاً شاهدیم که فرزندان خانواده های مذهبی نیز به شدت عاشق فرهنگ و سبک زندگی کره ای هستند و تمایل شدیدی برای مهاجرت به این کشور دارند.

نوشتهٔ قبلی
نقد و بررسی سریال کره‎ای “کوکدو”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up