نحوه ورود اسلام به کره جنوبی

طبق نظر غالب پژوهشگران مذهب اسلام از سه طریق وارد کره جنوبی شده‌است:
1.  ژاپن در زمان اشغال کره، هم‌زمان بر قسمت‌هایی از چین هم تسلط داشت که تعداد زیادی از مسلمانان در آن مناطق سکونت داشتند. آن‌ها برای این قسمت از سرزمین‌های تحت سلطه خویش نیاز به نیروی کار داشتند ولی این نیاز را از طریق کره‌ای‌ها تامین می‌کردند؛ بدین‌ترتیب، برخی از این کره‌ای‌ها در نتیجه اختلاط با مسلمانان چین، اسلام آورده‌اند. بعد از پایان جنگ جهانی دوم و شکست ژاپن، بسیاری از کره‌ای‌های مقیم چین به وطن خود بازگشتند و در میان آنان، تعدادی مسلمان هم وجود داشت.

 

2. یک گروه از کره‌ای‌ها براثر اختلاط و روابط تجاری با کشورهای هم‌جوار، نظیر مالزی و اندونزی به اسلام گرویدند.

 

۳ برخی کارشناسان و کارگران کره‌ای که در سال‌های اخیر، روی پروژه‌هایی در خاورمیانه کار می‌کردند، به دلیل ارتباط زیادشان با مسلمانان به اسلام گرایش پیدا کردند.

تعداد مسلمانان در کره جنوبی در حدود ۴۰ هزار نفر (در حدود ۱ درصد از جمعیت) که در طول جنگ کره مسلمان شدند. بیشتر انجمن‌های اسلامی در اطراف شهر سئول قرار دارد و مسجد مرکزی، بزرگ‌ترین مسجد کشور نیز در این شهر قرار دارد. علاوه‌بر مسلمانان بومی که در این کشور وجود دارند، تعدادی نیز از ایران عراق مالزی و پاکستان به این کشور مهاجرت کردند. همچنین بیش‌از یک میلیون کارگر از کشورهای مسلمان، مخصوصاً بنگلادش و پاکستان، به این کشور آمده‌اند.
در سپتامبر سال ۱۹۹۵، با تأسیس اولین مسجد مسلمانان، اولین پیش‌نماز کره انتخاب، و سازمان مربوط به جامعه اسلامی کره‌ای‌ها ایجاد شد. در سال ۱۹۶۶، جامعه اسلامی کره توسعه یافت و تبدیل به فدراسیون مسلمانان کره جنوبی شد و در سال ۱۹۶۷، وزارت فرهنگ کره جنوبی، به‌طور رسمی، اسلام را قانونی اعلام کرد.

برای دیدن آمار به روز و جدید مسلمانان کره اینجا را ببینید.

 

منبع: کتاب کره جنوبی نویسنده محمد برازش صفحه 27

2 دیدگاه. پیغام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up