به گزارش موسسه بین‌المللی هاتف شرق؛ وزارت فرهنگ کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد کره جنوبی یک پلتفرم آنلاین مولد مبتنی بر هوش مصنوعی را تا سال 2027 راه اندازی خواهد کرد تا دوره های آموزش زبان کره‌ای را برگزار نماید.

وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کره این طرح را در جلسه دولتی با حضور نخست وزیر هان داک سو ارائه داد. این طرح ذیل یکی از استراتژی‌ها برای بهبود عملکرد جهانی موسسه «پادشاه سجونگ» تا سال 2027 گنجانده شده است.

به گفته این وزارت، با وجود این گسترش، تقریباً 15000 دانش آموز در سراسر جهان هنوز منتظر نوبت خود برای گذراندن دوره هستند. این وزارتخانه انتظار دارد که پلتفرم جدید، که به طور آزمایشی «i-Sejong» نامیده می‌شود، به دانش آموزان اجازه دهد تا بدون محدودیت زمانی یا مکانی دروس را بگذرانند.

گفتنی است مراکز آموزش زبان کره‌ای وابسته به موسسه سجونگ از 13 مرکز در سه کشور در سال 2007 به 256 مرکز و در 88 کشور افزایش پیدا کرده و در برنامه اخیر توسعه فرهنگی کشور کره، قرار است این مراکز به 300 مرکز تا سال 2027 افزایش یابد.

به گفته یو اینچون وزیر فرهنگ کره «موسسه سجونگ صرفا مکانی برای یادگیری زبان نیست، بلکه پایگاهی برای موج کره‌ای است که در آن مردم می‌توانند فرهنگ کره‌ای متنوع را از طریق زبان کره‌ای تجربه کنند و درک عمیق‌تری از کره به‌عنوان یک کشور به دست آورند.