بر اساس گزارش دولتی که چهارشنبه منتشر شد، فروش صنعت کیپاپ در خارج از کشور برای اولین بار در سال گذشته از 1 تریلیون وون (722.28 میلیون دلار آمریکا) فراتر رفت.
در گزارش وزارت فرهنگ و گردشگری کره آمده درآمد مجموع این صنعت (موسیقی کره) در سال 2023 به 1.2377 تریلیون وون رسیده است که 34.3 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش، درآمد حاصل از عملکردهای خارج از کشور (مانند کنسرت های بینالمللی) با 47.5 درصد، به میزان 58.85 میلیون وون، بیشترین سهم را به خود اختصاص داد. پس از آن صادرات آلبومهای موسیقی با 31.4 درصد یا 38.89 میلیون وون و خدمات پخش خارج از کشور (استریم) با 21 درصد یا 26.03 میلیون وون قرار گرفتند.
مجموع درآمد حاصل از کنسرتهای بینالمللی شش شرکت بزرگ کیپاپ، از جمله Hybe، SM Entertainment، JYP Entertainment و YG Entertainment، میانگین سالانه رشد ۳۵ درصدی را از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ ثبت کرد.
صادرات آلبومهای کیپاپ در مقایسه با سال 2017، 7.6 برابر افزایش یافت. پس از فراتر رفتن از 100 میلیارد وون برای اولین بار در سال 2019، صادرات این محصول به شدت افزایش یافت و در سال 2022 به 300 میلیارد وون رسید.
در این گزارش پیشبینی میشود: «انتظار میرود با توجه به تنوع بازارهای خارجی کیپاپ، ظهور هنرمندان جدید و تلاشهای مداوم برای گسترش در سطح جهانی، فروش خارج از کشور در سال 2024 نیز افزایش یابد».