تاثیرت مثبت موج کره ای در تبلیغ تشیع به این زبان

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نظر میرسد با وجود کم کاریهای شدیدی که در عرصه فرهنگی وجود دارد. موج علاقه به فرهنگ کره که از موج سریالهای کره ای در ایران به راه افتاده است خواه ناخواه فوایدی هم داشته است ازجمله گسترش تشیع در این کشور کوچک. در مورد دین مردم کره گفته می‌شود در حدود ۴۳ درصد از مردم کره جنوبی فاقد اعتقادات دینی و مذهبی هستند. از ۵۷ درصد دیگر، ۳۱ درصد مسیحی، ۲۴ درصد بودائی، ۲درصد پیروان کنفوسیوس و ۱درصد دارای سایر مذاهب می‌باشند.۳۰ تا ۳۵۵ هزار نفر از مردم این کشور (عمدتاً مهاجر) مسلمان هستند.

مسیحیت در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری وسیع توانسته در کره جنوبی حضور مؤثری از خود نشان دهد اما حضور تشیع در این کشور باوجود سالها دادوستد تجاری کم‌رنگ است. به شکلی که سال گذشته وقتی یک دختر جوان ایرانی که متأثر از موج کره‌ای با یک جوان بیست‌ویک‌ساله کره‌ای در تهران ازدواج کرد خانواده او با مشکلی بزرگ روبه‌رو شدند چراکه هیچ کتابی در معرفی تشیع به زبان کره‌ای در ایران وجود ندارد این مسئله با توجه به عدم تسلط آن جوان به انگلیسی برای خانواده دختر ایرانی سخت‌تر بود.

 

حجت‌الاسلام مهدی منصوری خواه مدتی است که در شهر قم و حوزه علمیه بر یادگیری و یاددهی زبان کره‌ای به طلاب و تهیه متون شیعی به این زبان همت گمارده، کاری که البته به این زودی‌ها خروجی نخواهد داشت و نیاز به اهتمام بیشتری از سوی مسئولین امر و حتی تجار ذی‌نفع درزمینهٔ کره است. او در پاسخ به این سؤال ما که چرا وارد مقوله زبان کره‌ای شدید می‌گوید به خاطر این‌که هیچ‌کس در این زمینه فعالیتی نکرده بود و معتقد است سریال‌ها و فیلم‌های کره‌ای از مهم‌ترین عواملی است که اقبال مردم به این زبان زیاد شده است.

 

با این‌حال همان‌طور که گفته شد کار زیادی درزمینهٔ معرفی ایران و تشیع به مردم کره صورت نگرفته است. چندی قبل ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که هیئتی ایرانی برای بازدید از نحوه آموزش دیجیتالی در مدارس کره به کلاسی در یک مدرسه‌رفته بودند. اما در کنار تجهیزات پیشرفته آموزشی یک نکته تلخ در فیلم دیده می‌شد، معلم درحالی‌که سعی داشت ایران را به دانش‌آموزانش نشان دهد و حاضرین را معرفی کند قلب افریقا را نشان می‌دهد!!! یعنی حتی معلمین کره‌ای نیز نمی‌دانند ایران درروی نقشه کجا قرار دارد. این درحالی‌که است که خیلی از نوجوانان و جوانان ما به لطف زنجیره‌های کره‌ای تاریخ کره را ناخواسته آموخته‌اند.

 

 

اما شاید مشهورترین و مهم‌ترین کره‌ای که در سال‌های اخیر مسلمان شده است «جی هیوا شین» نماینده ویژه رئیس‌جمهور کره جنوبی در امور انرژی باشد که در سال ۸۹ خبر مسلمان شدنش در حضور آیات عظام «صافی گلپایگانی» و «نوری همدانی» منتشر شد خبری که در رسانه‌های مخالف ایران انعکاس ویژه‌ای یافت و باعث شد تا او به‌صورت رسمی اعلام کند که دلیل مسلمان و شیعه شدنش به‌هیچ‌وجه سیاسی نبوده است و تصاویر شهادتین گفتن خود را منتشر نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up