سریع ترین روش یادگیری زبان

 

آیا شما جزو گروهی از زبان آموزان هستید به دنبال پاسخ این سوال می باشید که آیا روشی هست که ما بتوانیم زبان کره‌ای رو توی کوتاه مدت یاد بگیریم؟ در واقع به یادگیری زبان علاقه و نیاز دارید، در عین حال عجله هم دارید؟ این عجله می تواند دلیل زیادی از جمله:مسافرت،مهاجرت و یک مصاحبه شغلی و غیره داشته باشد.

برای یادگیری زبان کره‌ای در کمترین زمان چکار کنیم؟

اگه بخوایم با خودمان روراست باشیم این را می دانیم که یادگیری زبان کره‌ای کار یه ماه و دو ماه نیست و نیاز به زمان، تمرین، تکرار و صبر دارد. در این مقاله سعی کردیم روش و نکاتی را در خصوص یادگیری زبان بیان کنیم که شاید آز آنها اطلاع نداشته باشید و به شما کمک کنند تا در کمترین زمان ممکن شما را به سطح مورد نظر برسانند.

قبل از همه، چیزی که اهمیت پیدا می کند بهترین روش یادگیری زبان در سریع ترین زمان برای شماست. همچنین باید بدانید که چقدر یادگیری زبان برایتان مهم است و بر مبنای آن تلاش می کنید که این خود انگیزه بخش است. هر چقدر انگیزه بیشتری داشته باشید سختی مسیر یادگیری برایتان کمتر می شود. در واقع وقتی هدف مشخصی داشته باشید فرایند یادگیری نتیجه بخش خواهد بود. بدین ترتیب سریع ترین روش یادگیری زبان را می توانید طبق مراحل و برنامه ریزی به خوبی پیش بروید.در ادامه بررسی به سریع ترین روش های یادگیری زبان می پردازیم:

تعیین هدف

هدف نه تنها در بحث یادگیری زبان ، بلکه در تمام مراحل زندگی مسیر ما را تعیین می کند. بنابراین اولین پاسخ به سوال برای یادگیری زبان کره‌ای در کمترین زمان باید چیکار کنیم این است که ، ابتدا هدف خود را برای این کار مشخص کنید.

دقیقاً با چه هدفی این کار را می خواهید شروع کنید و در کجا میخواهید پایان دهید؟ هر فرد موقعیت های اجتماعی و خصوصیات شخصی مختلفی دارد. این اختلافات اهداف آنها را در زندگی متفاوت می کند. در نتیجه ممکن است دو نفر که در یک کلاس زبان مشترک شرکت می کنند اهداف کاملاً متفاوتی از شرکت در آن کلاس داشته باشند.

برقراری تعادل بین هر چهار مهارت

چهار مهارت اساسی در کره‌ای وجود دارد: خواندن ، گوش دادن ، نوشتن و صحبت کردن چهار مهارت اساسی در زبان کره‌ای می باشند. در مورد اهمیت این چهار مهارت نظرات مختلفی وجود دارد: برخی خواندن را مهمترین و بعضی دیگر را مهمترین را می دانند.

اما آنچه باید بدانیم این است که هر چهار مهارت از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و هرگز بر یکدیگر ارجح نخواهند بود.

البته همه چیز به هدف شما بستگی دارد. اگر به دنبال کار در یک کشور خارجی هستید ، مهارت گفتاری بیش از هر چیز مفید است و اگر هدف شما کار در یک فضای مجازی و برقراری ارتباط از طریق ایمیل به زبان کره‌ای است ، شما باید مهارت خواندن و نوشتن خود را تقویت کنید.

در هر صورت یکی از بهترین روش های یادگیری سریع کره‌ای برقراری تعادل بین هر چهار مهارت هنگام آموزش است. قبل از نوشتن باید خوب بخوانید. اگر می خواهید خوب صحبت کنید ، باید بتوانید خوب گوش کنید و حرف دیگران را بفهمید.

بنابراین به تمام جنبه های یادگیری زبان کره‌ای توجه کنید و بدانید که بر روی یک مهارت کار کردن چیزی جز آسیب رساندن به شما چیزی برای شما به همراه نخواهد داشت.

تمرین بصورت روزانه

برای یادگیری زبان کره‌ای در کمترین زمان ، باید پشتکار زیادی داشته باشید و هفته ای یک بار زبان خوندن هیچ کمکی به پیشرفت سریع شما نخواهد کرد. به عبارت دیگر ، شما باید در طول روز حداقل ۴ ساعت تمرین کنید. که بهترین حالت این است که یک ساعت کلمات را در مقابل آینه بخوانید ، ۱ ساعت مکالمات ساده و روزانه را در مقابل آینه تمرین کنید. سپس به مدت ۲ ساعت به زبان کره‌ای گوش دهید و به مدت ۲ ساعت متن های کره‌ای را بخوانید. در صورتی که هدف اصلی مکالمه باشد، بیشتر گوش دهید؛ اما نگران نباشید ، زیرا خواندن به توانایی گفتاری شما نیز کمک می کند. اما باید این نکته را نیز گفت که همه مانند هم نیستند. برای برخی ۲ ساعت در روز برای خواندن و گوش دادن کافی است. اما اگر می خواهید خیلی سریع زبان را یاد بگیرید ، بهتر است از این روش استفاده کنید.

استفاده از دوره ها و کلاس زبان آنلاین و حضوری

می توانید در دوره ها و کلاسهای آنلاین و حضوری زبان شرکت کنید. دوره ها و کلاس ها هم بصورت حضوری و هم آنلاین و هم غیر حضوری می باشد. اگر وقت کافی برای کلاس های حضوری را ندارید و میخواهید یادگیری زبان را در کنار سایر کارهای دیگر سریعتر تقویت کنید ، پیشنهادی که به شما کمک می کند یک دوره آموزش زبان آنلاین به زبان کره‌ای است. و از آنجایی که این کلاس ها محدود به مکان و زمان خاصی نیستند ، می توانید بدون رفتن به کلاس از اوقات فراغت خود برای یادگیری مکالمه استفاده کنید. این کلاسهای آموزش زبان بصورت مجازی معمولاً از موسسات عادی زبان و کلاسهای حضوری زبان ارزان تر هستند.

به طور کلی فقط داشتن اینترنت پرسرعت برای شرکت در کلاس مجازی زبان کافی است. علاوه بر این ، می توانید از نرم افزار کنفرانس ویدئویی تهیه شده توسط خود موسسه های زبان استفاده کنید.

با خود یا دوستانتان صحبت کنید

هنگام انجام کارهای روزمره ، می توانید با خود به کره‌ای صحبت کنید. .و یا اینکه می توانید از دوستان خود بخواهید که یک داستان ترسناک یا طنز یا چیزی که دوست دارید به زبان کره‌ای تهیه کنند. شاید این راه های در ابتدا کمی غیر معمول به نظر می رسد ، اما به آموزش سریع زبان کمک می کند. فقط کافی است امتحان کنید. حتی می توانید از شخصی با سطح مهارت بالای زبان بخواهید به شما کمک کند، در غیر این صورت می توانید از کلاس خصوصی زبان استفاده کنید و از معلم خود بخواهید کنار شما بنشیند و فقط سعی کنید با او صحبت کنید و در واقع ارتباط برقرار کنید.

استفاده از روش دوگانه

این روش ترکیبی از آموزش غوطه وری و کلاس است. اما روش غوطه وری چیست؟

اگر شما زبان آموز باشید حتما باید این عبارت را بارها و بارها شنیده باشید که اگر می خواهید هر چه سریعتر زبانی یاد بگیرید ، باید در آن محیط باشید ، با مردم محلی صحبت کنید ، فیلم ها و سریال های تلویزیونی را به آن زبان تماشا کنید و غیره. که به این روش غوطه وری می گویند.

باید بگوییم که این جمله کاملاً صحیح است. اما شاید این امکان وجود نداشته باشد که کسی برای یاد گرفتن زبان یک کشور به آن کشور سفر کند و مدتی را در آنجا سپری کند. اما روش های گوناگونی وجود دارد که می توان همچین شرایطی را در محیط زندگی خود ایجاد کرد.

روش هایی مانند خواندن سایت ها و مقالات به زبانی که می خواهید یاد بگیرید ، فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی آن کشور با زیرنویس ، خواندن کتاب های مختلف یا گوش دادن به پادکست های یادگیری زبان و منابع مختلف دیگر که امروز به لطف اینترنت در دسترس هستند.

در روش دوگانه ، شما نیمی از وقت خود را در کلاس می گذرانید و سپس از روش غوطه وری برای تعمیق مطالب در خانه استفاده می کنید.

گوش دادن به اخبار و رادیو

یک راه عالی دیگر برای یادگیری کره‌ای در خانه گوش دادن به رادیو کره‌ای است. کانال های رادیویی قدرتمندی در زمینه آموزش زبان کره‌ای در دسترس هستند که پادکست (فایل های صوتی) با کیفیت بالا را ارائه می دهند که می توانید از آنها برای بهبود مهارت گوش استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که حداقل روزی ۱-۴ پرونده آموزش می دهید.

از آنجا که می توانید برنامه های تلویزیونی و رادیویی را بصورت آنلاین تماشا کنید ، این فرصت را دارید که مهارت گوش دادن خود را در هر کجا که هستید ارتقا دهید! حتی می توانید کره‌ای را هنگام شستن ظرف یا مترو یاد بگیرید.

استفاده از اپلیکیشن های زبان

اپلیکیشن های زبان کره‌ای که اکثر آنها زبان کره‌ای را از صفر به شما آموزش می دهند کمک زیادی به یادگیری می کنند. این اپلیکیشن ها و سایر نرم افزارهای زبان کره‌ای به دلیل اینکه باعث می شوند همزمان از فکر، صدا و گوش خود استفاده کنید اغلب اپلیکیشن‌های آموزش زبان دیگر به شیوه‌ای جدید و با تبدیل یادگیری به بازی توانسته‌اند ابزاری درست کنند که ده‌ها بار راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر از نرم‌افزارهای پیچیده و بی‌نتیجه گذشته شما را به هدفتان برساند. بزرگترین مزیت اغلب این ابزارها این است که هزینه‌ای برای شما ندارند و می‌توانید رایگان آن‌ها را استفاده کنید.

گوش دادن موسیقی

بهترین راه برای یادگیری سریع انگلیسی گوش دادن به موسیقی به زبان کره‌ای است. بعضی از آهنگ ها هنگام مطالعه توجه شما را افزایش می دهند. برخی از آهنگ های کره‌ای مهارت های شما همچون مهارت گوش دادن و گاهی صحبت کردن را بهبود می بخشند.

دیدن فیلم

تماشای فیلم به زبان اصلی تاثیر زیادی در تقویت مکالمه دارد. با تماشای فیلم های مختلف ، بیشتر و بهتر با اصطلاحات زبان کره‌ای آشنا می شوید و پس از مدتی در کنار آشنایی با این جملات ، فرم صحیح گفتن این عبارات همچنین تلفظ صحیح آنها را یاد خواهید گرفت.

شرکت در انجمن کره‌ای زبان

این ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ، اما یکی از بهترین راه های یادگیری زبان و قوانین آن، کار در محیطی مانند یک فروم آنلاین یا یک فروم کره‌ای و تلاش با دیگران است. بزرگترین مزیت این ابزار این است که شما مجبور نیستید یک لحظه پاسخ دهید و این امکان را دارید که جملات و پاسخ های خود را با استفاده برخی سایت مانند گوگل ترنسلیت اصلاح کنید. در مراحل اولیه یادگیری ، این بهترین روش برای ساختن جملات و یادگیری از دیگران است. نکته مهم دیگری که این موضوع را جالب توجه می کند ، احساس نیاز به پاسخی است که شما را برمی انگیزد تا سریع به گفته های دیگران پاسخ دهید. صحبت در این انجمن ها ، جنگیدن برای اثبات حرف خود ، دفاع از نظر شخص دیگری یا حمله به عقیده ای دیگر ، انگیزه شما برای نوشتن هرچه بیشتر و یادگیری بالا زبان کره‌ای خواهد بود. پیشنهاد میکنیم حتماً این روش را امتحان کنید تا از نتایج حیرت زده شوید.

از اشتباه کردن نترسید

یکی از دلایلی که دانش آموزان در مسیر آموز زبان موفق نمی شوند این است که فکر می کنند باید از ابتدا کاملاً درست صحبت کنند یا تلفظ غلطی نداشته باشند. آنها فکر می کنند در غیر این صورت دیگران آنها را مسخره می کنند. بنابراین ، اضطراب و ترس بر وجود آنها غلبه می کند و آنها هرگز نمی توانند از آموخته ها به درستی استفاده کنند.

به خصوص وقتی صحبت از یادگیری زبان های خارجی مانند کره‌ای می شود ، هرگز نباید از اشتباه کردن ترس داشته باشید. در واقع ، یکی سریعترین راه برای یادگیری زبان ، اشتباه است و ترس از اشتباه نداشتن است!همه زبان آموزان در ابتدای دوره و در مقطع مقدماتی شبیه یکدیگر هستند. اما افرادی هستند که موفق شده اند خجالت را کنار بگذارند و با اطمینان خاطر به یادگیری زبان کره‌ای ادامه دهند در این راه موفق تر عمل کردند. معمولاً افرادی که ریسک نمی کنند و همیشه مراقب هستند مرتکب اشتباه نشوند ، در هیچ مرحله ای از زندگی پیشرفت نمی کنند. این دقیقاً یکی از مشکلات رایج در یادگیری زبان است.

زمان بندی درست

در هنگام خواندن یک مطلب جدید برای اولین بار (به عنوان مثال یک کلمه) ، اگر در ۲۴ ساعت آینده به همان چیز نگاه کنید ، تا ۸۰٪ از آنچه را که تازه یاد گرفته اید به خاطر میسپارید. اگر پس از یک هفته دوباره همان مطلبت را مرور کنید این مقاله تا ۳۰ روز در حافظه شما باقی خواهد ماند و اگر بعد از ۴۰ روز دوباره آن را بخوانید ، مقاله تا ۶ ماه در ذهن شما خواهد ماند. بنابراین ، با توجه به این فرمول ، برنامه ای زمانبندی را تنظیم کنید تا سرعت خود را در یادگیری کره‌ای افزایش دهید.

استفاده از کتاب های آموزشی

یکی از بهترین روش‌های سریع مکالمه کره‌ای استفاده از کتاب‌های ویژه آموزش مکالمه است. در این کتاب‌ها با انواع آموزش‌ها و نکات مختلف آشنا می‌شوید که باعث می‌شود خیلی سریع‌تر بتوانید زمان مورد نظر را پشت سر بگذارید.

اگر حس می‌کنید هنوز برای خواندن کتاب‌های کره‌ای پیشرفته آماده نیستید، می‌توانید کتاب قصه یا شعر مخصوص کودکان را بخوانید تا به مرور قوی‌تر شوید. این کتاب‌ها نه تنها زیبا و آسان هستند، بلکه می‌توانند مفاهیم و قواعد پایه کره‌ای را به شما بیاموزند. خواندن این کتاب‌ها بهترین تمرین برای شروع تمرین کره‌ای است.

یکی از بهترین راههای صحبت سریع کره‌ای ، استفاده از کتابهای ویژه مکالمه است. در این کتاب ها با انواع مختلف آموزش ها و نکاتی آشنا می شوید که به شما امکان می دهد که در سریع ترین زمان ممکن زبان کره‌ای یاد بگیرید و بتوانید صحبت کنید.

اگر احساس می کنید که در حال حاضر آماده مطالعه کتابهای پیشرفته کره‌ای نیستید ، می توانید یک داستان یا کتاب شعر کودکانه کمک بگیرید تا با گذشت زمان قوی تر شوید. این کتاب ها نه تنها زیبا و آسان هستند ، بلکه می توانند مفاهیم و قوانین اساسی زبان کره‌ای را نیز به شما آموزش دهند. خواندن این کتاب ها بهترین تمرین برای شروع تمرین کره‌ای است.

نوشتهٔ قبلی
روزی چند ساعت زبان بخوانیم
نوشتهٔ بعدی
ویژگی های معماری سنتی در سه کشور کره، چین و ژاپن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up