انتشار کتاب «اسلام در جهان» به زبان کره ای

به نقل از العرب، به مناسبت سی امین سال تاسیس «جمعیت مطالعات اسلام کره»، این جمعیت کتاب «اسلام در جهان» را برای معرفی وضعیت اسلام در جهان به زبان کره ای چاپ و منتشر کرد.

 

این کتاب با مشارکت 45 نفر از اعضای این جمعیت به رشته تحریر درآمده است و به معرفی چهره واقعی اسلام و از بین بردن سوء برداشت و دیدگاه های بی اعتبار ضد اسلام که دین 1.8 میلیارد مسلمان در جهان است، می پردازد.

در این کتاب همچنین اطلاعاتی درباره اسلام در آفریقا، اروپا، آمریکا، آسیا و خاورمیانه به نگارش درآمده است.

در همین حال، استاد «کیم سو – وان» در بخش ترجمه زبان عربی در دانشگاه مطالعات بیگانه «هانکوک» گفت که اسلام در دوره «شیلا» در قرن نهم میلادی وارد شبه جزیره کره شده است و در دوره «کورو» فعالیت تجاری فعالی با مسلمانان آغاز شد و تا قرن 15 ادامه دارد و در قرن 20 با ارتباط بین مسلمانان در اتحادیه جماهیر شوروی سابق در منچوری از سرگرفته شد.

«یونگ – سو» رئیس جمعیت مطالعات اسلام در کره گفت: اسلام دینی است که زندگی روزانه را نظام می دهد و بر عبادت خداوند یکتا و اصول فردی و جمعی و همبستگی اجتماعی تاکید دارد.

گفتنی است، تاریخ اسلام در کره جنوبی به قرن هفتم برمی گردد، وقتی که تجارت بین مسلمانان و کشور چین اوج گرفت، به کره جنوبی نیز این تجارت کشیده شد، به طوری که در برخی از شهرها هنر معماری اسلامی دیده می شود. به مرور زمان برخی مسلمانان با کره ای ازدواج کردند و به این ترتیب دین اسلام در این کشور گسترش یافت.

درحال حاضر کره جنوبی 49 میلیون نفر جمعیت دارد که نزدیک به 150 هزار نفرآنها را مسلمانان تشکیل می دهد.

نوشتهٔ قبلی
دین در کره جنوبی
نوشتهٔ بعدی
رشد دین اسلام در قلمرو کره جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up