پنجم دسامبر در اقتصاد کره جنوبی روز بسیار مهمی است .۵۸ سال پیش در چنین روزی زمانی که بنیانگذار کره نوین سرهنگ‌ پارک چونگ هی اعلان کرد اقتصاد و معیشت مردم مهمترین موضوع برای کره ویران شده از جنگ و هرج و مرج سیاسی می باشد برنامه ریزی حاکمیتی برای انتخاب درست و قرار گرفتن ریل کشور بر مبنای رشد و توسعه اقتصادی با محوریت صادرات محصول کره ای شکل گرفت .

بسیاری هرگز باور نمی کردند کره فقیر و برخواسته از جنگ خانمان سوز دو کره با ۳ میلیون کشته زحمی و مفقودالاثر ونابودی کاملا زیر ساختهای کشور بتواند بعد از ۵۸ سال به دهمین اقتصاد جهان تبدیل شود .درپنجم دسامبر سال ۱۹۶۴ روزی تحت عنوان روز صادرات نام گذاری شد و کره ای ها اولین جشن صادراتی خود که به رقم ۱۰۰ میلیون دلار رسیده بود بر پا کردند.

بهر حال بسیج کشور در جهت محقق کردن سیاست‌های درست صادراتی و تلاش بی وقفه دولت و مردم ادامه یافت ودر سال ۲۰۱۱ هدف گذاری آرمانی برای رسیدن به حجم صادرات و واردات به رقم شگفت انگیز هزار میلیارد دلار طراحی شد و نام این روز به روز تجارت تغییر کرد .حال با گذشت ۵۸سال کره حجم روابط تجاری خود را به هزار میلیارد دلار رساند و این رقم امسال محقق شد. رقمی که کره جنوبی را از یک کشور عقب افتاده به دهمین اقتصاد جهان تبدیل نمود .حالا کر ه ایها در نظر دارند این جایگاه را در سال ۲۰۲۵ به چهارمین صادرکننده جهان با رقمی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد دلار صادرات برساند . که در صورت تحقق آنان موقعیت این کشور در سطح بین المللی بسیار تقویت خواهد شد.

 

مدرسه زبان و فرهنگ کره